Tänk Positivt!

Det är viktigt att du inte fastnar i negativa tankebanor kring dig själv, de bara förstör. Om du redan fastnat och inte kommer loss ur dina negativa tankar, så försök vända på allting och se från den positiva sidan istället. 

Ex: Du kanske har sjukt mycket skolarbeten samtidigt som måste bli klara, du tycker det är jättejobbigt och ser inte något positivt med det, men om du bara tänker negativt kommer det inte bli bra. Såhär bör du istället tänka:

1, Tänk vad mycket jag kommer lära mig på de här dagarna, och imponera på lärarna! =)

2, Tänk vad skönt det blir när jag gjort klart allting, och slipper tänka på det mer.

3, Jag inser att jag kan ta ansvar!

4, Jag har stor chans att öka mitt/mina betyg!

5, Tänk vad duktig jag är som gjorde klart allting, cred till mig!!!

På det här viset inser du att det inte är så jobbigt som du tror, och att det är värt att göra alla läxor!

Fortsätt tro på dig själv! / Ellie

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0