Gömmer du dig bakom masken?

Är du en av många som inte tror på sig själva och gömmer sig bakom en mask ? Isåfall är detta ett inlägg för dig.

Du kanske ser det som vanligt och bekvämt att hela tiden gömma ditt sanna jag. Men personer i din närhet kommer märka att den du utger dig för att vara- inte stämmer. Därför bör du slänga masken och visa ditt riktiga jag!

Det är några frågor du bör försöka svara på så noggrant du kan. Det kan vara svårt att vilja inse och tro på att det bästa är att visa den du egentligen är men senare i livet kommer du inse vilket bra val det egentligen var, och vara stolt över dig själv!
Dessa frågor är bra att fundera över och försöka besvara:

¤ Varför vågar jag inte visa vem jag är?
Det är inget hemskt som kommer hända av att du gör det, tvärtom! Människor kommer istället inse vilken fin människa du är och du kommer tro mer på dig själv!

¤ Varför tror jag att andra kommer tycka illa om mig om jag visar mitt egentliga jag?
Detta beror ofta på dåligt självförtroende och självkänsla. Du måste inse att det du gör är värdefullt, och att du är värdefull som människa! Ingen kommer tycka illa om dig, bara älska dig mer!

¤ Hur kommer det sig att jag började använda masken från början?
Här måste du rannsaka dig själv, söka i ditt förflutna och hitta problem som kanske uppstått. Saker du inte kunde förändra, som du möjligtvis ville fly ifrån men inte kunde. Fundera över varför masken är så viktig att bära för dig, varför du inte vill släppa den.

Våga ta av dig masken, våga visa ditt sanna jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0