Fashion- Stupid Or Wonderful ?

Hur kommer det sig att så många är besatta av mode nuförtiden? Är det för att det ofta innebär hög status, eller för att vi bara tycker det är snyggt?

Jag tror definitivt på det första. Om det inte skulle vara status med mode, så skulle ingen följa det. Anledning?  Hög status betraktas ofta som Bekräftelse och älskvärdhet, medans det i själva verket innebär, slösande med pengar och överdrivna beteenden. För det kan faktiskt gå i överstyr.

Men jag bör kanske ändå poängtera, att betrakta och innebära har två olika betydelser. Du kanske betraktar mode som älskvärt, medans det för andra innebär något "överdrivet". Därför vill jag inte dra alla över en kam och säga att alla bär mode för att det "är" hög status, man kanske följer det för att det är ens intresse också så på det viset, missförstå mig inte. Men i det här samhället är så mycket överdrivet, och jag tror att vi skulle må bättre med oss själva om ordet mode inte fanns, på så vis skulle man inte bli lika osäker över hur man klädde sig, hur mkt pengar man har och vad andra ska tycka.


Håller någon med mig eller bör jag hålla käften om detta?

Kan klarlägga att jag inte alls bryr mig om mode, utan tar på mig det som jag anser är snyggt!





/ Ellie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0