Vad är lycka?

Unga människor påverkas,

varje dag.

Dieter och träning,

fettprocent och tillsatser.

Döljande smink och föryngrande krämer,

Perfektionism.

Så många lögner,

gör ingen gott.

Vi programmeras till,

att leva utan vilja.

Vi styrs av massmedias kraft,

samhällets mäktiga diktator.

Hur ska vi någonsin bli lyckliga,

när lyckan hela tiden eftersträvas.

Frågan är,

Vad är lycka?


Jag kommer återkomma till ordet lycka flera gånger. För lycka kan innebära så mycket. Alla är vi olika.
Mina funderingar kring lycka, är om det ska vara en utopi? Eller bara ett skratt? En kram? Den första kärleken? Tron på sig själv...?

Det kan vara i princip allting, men jag tror det är viktigt att inte söka efter lycka. För det är inget man kan hitta, ge eller få. Lycka är någonting du kommer känna, när du känner det. Jag tror inte vi kan komma i en "lyckoperiod" flera år av sitt liv. Det går upp och ner hela tiden.

T.ex. nu, jag är vansinningt irriterad på mina föräldrar. Eller om jag ska vara ärlig (mest på mig själv). Det är en liten period som kanske varar en timme. En lyckoperiod kanske varar densamma, men inte så mycket längre.

                                                   Viktigt att komma ihåg!
Om du skulle känna lycka hela tiden, skulle du inte kunna gråta eller uppleva sorg. Du skulle inte veta vad ord som kriser skulle betyda, eller vad ledsen var för något. En utopi helt enkelt.
Men kom ihåg, det är viktigt att känna sorg och kunna gråta. För om du känner det, så kan du också känna motsatsen.



?

/ Ellie =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

kan inte ni skriva in vilken de är som skriver varje inlägg? :)

2010-06-02 @ 11:47:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0